Mai investesc în marketing pe timp de criză? - Florin Somodi

Mai investesc în marketing pe timp de criză?

Ana este Specialist în marketing online, ajută antreprenorii să își atingă obiectivele de business implementând strategii de marketing remarcabile, măsurând și optimizând Return of Investment și implementarea unor KPI-uri smart.

Ideile principale

  • Ana face campanii pe Fb si Google și construcție de site-uri magazine online, site-uri de prezentare sau aplicații
  • inamicul antreprenorilor azi este această pandemie
  • ne împinge să refacem strategiile de business și de marketing
  • daca eăti antreprenor porneăte de la ce resurse deții acum și vezi cum le poți valorifica pentru a depăși momentul
  • e important să păstram relațiile valoroase construite de-a lungul timpului, și să nu trecem singuri prin această perioadă

Principalele solicitări în aceasta perioada către agenție?

  • afacerile au nevoie să treacă online 
  • afacerile care sunt deja online au nevoie să își îmbunătățească prezența și funcționalitățile, sau să treacă fluxul de lucru în online

Prioritățile acum?

  • dacă nu au fost online să nu mai întârzie să treacă online
  • dacă sunt, să treacă la pasul următor și să se specializeze
  • chiar dacă suntem în carantină, nu mai avem timp să așteptăm
  • focusul ar trebui să fie pe a afla care sunt nevoile cliențiilor nostri și să ieșim cu soluții să le acoperim
  • să profităm și de pandemie și de online ca să fim aproape de clienții noștri, să fim mereu în mintea consumatorilor
  • chiar dacă nu mai putem sa vindem, să rămânem lângă clienți să îi educăm și să fim creativi
  • e un moment bun în care putem modifica modelul de business și să ne reprofilăm
  • dacă e posibil, să vindem în avans în cazul în care magazinul ne-a fost închis prin ordonanță
  • oamenii înainte nu aveau timp să fie atenți la mesajele din jur, acum au prea mult timp, să profităm de disponibilitatea atenției lor

Obiectivele de marketing pentru următoarea perioadă

  • să fim pregatiti si să ne cream mai multe scenarii pe 2 luni, pe 6 luni, mai pesimiste, dar și mai optimiste și să fim pregătiți pentru oricare dintre ele
  • dacă suntem mai pesimiști avem mai multe șanse
  • dacă la scenariul pesimist reactionam zilnic optimist vom ajunge unde ne dorim

Important de reținut

  • chiar dacă reducem și bugetul de marketing, să nu-l eliminăm de tot
  • marketingul nu e o vânzare imediată ci una pe termen lung
  • marketingul nu este o cheltuială și nu înseamnă numai promovare
  • important este să apelezi la specialiști cu experiență
  • criteriile de alegere a partenerului de servicii de marketing: feeling, perspectivă comună, calitatea relaționării, 
  • e un moment bun de construit baze de date cu potențiali clienți
  • e un moment bun pentru inovație și design thinking legat de îmbunătățirea produsului sau construirea unora noi.