Creșterea cifrei de afaceri - Florin Somodi

Creșterea cifrei de afaceri

Dănilă & Partners


Dănilă and Partners este o firmă de servicii de contabilitate deținută și manageriată de Ioana Dănilă, expert contabil cu experiență și cadru universitar.  Lansată ca freelancer în urmă cu mai mulți ani, Ioana a reușit să ajungă la finalul acestui an la o echipă de 6 angajați dar țintește spre 10 și o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro în următorii 3 ani.

Provocări și nevoi la înrolarea un Vision12:

  • 2-3  angajate și încasări mici.
  • Mulți clienți rău platnici.
  • Tarife sub costul cheltuielilor.
  • Antreprenorarea copleșită de taskuri administrative, întâlniri cu clienții, răspunsuri la solicitări telefonice și pe mail venite de la aceștia

Ioana Dănilă, participă la un seminar deschis de planificare strategică cu Florin în decembrie 2017. Sună după abia 10 luni și  dorește să intre în program.

Reușise deja să se mute în centrul orașului într-un spațiu nou și să formeze o echipă de 4 angajate. Renunțase la angajații toxici și începuse să achiziționeze noi clienți.

Pe parcursul programului Vision12, (în octombrie 2019 are exact 12 luni parcurse în program) a reușit să obțină rezultate importante:

  • creșterea încasărilor de circa 2 ori, prin alinierea prețurilor peste nivelul costurilor, eliminarea rău platnicilor, recuperarea datoriilor restante
  • saltul a făcut ca firma să devină plătitoare de TVA
  • a ajuns la 6 angajați din 10 câți sunt în viziunea formulată de Ioana în 2017.

Cum? Livrabile de parcurs

  • a reușit să prioritizeze proiectele importante ce ajută compania să devină relevantă în domeniul contabilitate, expertiză contabilă astfel încât și concurenții să îi recomande
  • implementează un sistem de recunoaștere și recompense pentru angajați
  • este recunoscută de aceștia pentru că și-a îmbunătățit abilitățile de leadership, deleagă mai ușor și implică angajații în decizii, (este mai mult matca decat albinuță)
  • respectă tot mai mult un sistem de prioritizare trimestrial, lunar, săpămânal
  • a început să investească în branding și promovarea companiei delegând unei agenții aceste atribuții
  • comunică mai des și mai eficient cu clienții
  • își continuă formarea profesională cu un doctorat în domeniu și urmează cursuri de specializare și dezvoltare profesională
  • continuă să achiziționeze clienți cu profil relevant pentru viziunea sa de dezvoltare
  • a început să lucreze în baza unor bugete anuale și trimestriale și să planifice și să urmărească cu atenție cash-flow-ul
  • reduce timpul petrecut în activitatea operațională și își dedică tot mai mult timp îmbunătățirii modelului de business și dezvoltării, respectiv acitvităților cu valoare adăugată mare.