Organigramă, plan de motivare și angajați implicați în afacere - Florin Somodi

Organigramă, plan de motivare și angajați implicați în afacere

Power Medical


Power Medical este o firmă din domeniul medical. Concret, compania importă, distribuie si asigura service pentru echipamente medicale pentru spitale și ambulanțe.

Firma funcționează pe piață de aproape 6 ani, iar cifra de afaceri, în prezent, e de aproximativ o jumătate de milion de euro.

Echipa e formată din 9 persoane, iar la conducerea ei se află Horațiu Groza, administratorul firmei și Roxana Marc, managerul executiv.

Provocări și nevoi la înrolarea în Vision 12

  • Management operațional. Horațiu Groza, administratorul firmei trebuia, la început, să gestioneze prea multe sarcini administrative în detrimentul planificării strategice și a dezvoltării.
  • Comunicarea deficitară internă în echipă – lipsea claritatea în procesul de luare a deciziilor și delegare.
  • Motivarea angajaților – oamenii nu se simțeau stimulați să performeze.
  • Organigramă și diviziune a muncii neclare, monitorizare ineficientă a muncii fiecărui angajat.

Practic, pentru Power Medical viziunea pe termen lung si atmosfera în echipă a fost principalele probleme pe care firma le resimțea înainte să treacă prin procesul cu Florin.

Angajații nu aveau claritate cu privire la direcția firmei, nu se simțeau îndeajuns de motivați să tragă la aceeași căruță, iar productivitatea avea de suferit.

În lipsa unei echipe sudate căreia să-i poți delega sarcini eficient, Horațiu trebuia să rezolve singur probleme de rutină în loc să rămână concentrat asupra viziunii.

Rezultatele firmei la final de program

În cele 6 luni de Vision 12, Power Medical s-a ales cu:

  • O viziune clară, articulată, pe care a putut-o înțelege întreaga echipă și care a pus mai ușor oamenii în mișcare.
  • O organigramă atent construită astfel încât fiecare angajat să-și cunoască rolul și contribuția la viziunea generală.
  • Un plan de motivare pentru salariați care să recompenseze performanțele individuale.
  • O creștere a volumului vânzărilor.

Acțiuni pe care firma le-a urmat în timpul programului

Cele trei paliere pe care Power Medical a acționat sub îndrumarea lui Florin au fost

  • Planificare
  • Organizare
  • Bugetare.

Primul pas a fost clarificarea viziunii, proces la care a asistat întreaga echipă, astfel încât toți cei implicați în Power Medical să înțeleagă și să simtă destinația firmei.

Odată viziunea clarificată, s-a lucrat la două aspecte importante:

  • Redefinirea organigramei – claritate în fișele posturilor și proceduri de comunicare între angajați.
  • Sisteme de bonusare – un mecanism transparent prin care angajații performanți să fie recompensați pe criterii obiective și măsurabile.

Cu viziune, echipă sudată, organigramă și sistem de bugetare, Power Medical și-a construit infrastructura care i-a permis să onoreze mai multe comenzi în timp scurt și să-și accelereze vânzările.

Astfel, firma a avut un volum de vânzări mai mare pe fondul pandemiei, dar, ce e mai important, a putut să-și onoreze comenzile mai repede și mai bine pentru că echipa și procedurile din spate au funcționat.

“Fiind în domeniul medical, pentru noi pandemia a creat noi oportunități. Florin a fost un suport și ne-a ajutat în luarea unor decizii în ceea ce privește creșterea afacerii și totodata în monitorizare pieței”, spune Horațiu Groza, administratorul firmei.

Vom reveni cu o evaluare a progresului rezultat din parcurgerea programului Vision12 (12 luni) in martie 2021.